Mozilla nevyzývá k přechodu na Bing (aktualizováno)

V průběhu včerejšího a dnešního dne se na několika zahraničních serverch objevila informace, že Mozilla vyzývá uživatele, aby namísto vyhledávače Google začali používat Bing. Tato informace není pravdivá a jedná se o standardní novinářskou kachnu. Prvotní zpráva, kterou patrně všichni ostatní opsali, je založena na příspěvku v blogu Asy Dotzlera z Mozilla Corporation, který později dovysvětlil.

Ten se v něm pozastavoval nad vyjádřením Erica Schmidta (CEO Google) na téma soukromí. Eric Schmidt v něm prohlásil, že cokoliv uživatel dělá, považuje za veřejné, a pokud tomu tak není, neměl by to dělat vůbec. Eric Schmidt to pravděpodobně nemyslel tak, že by Google nerespektoval soukromí uživatele, pravděpodobně to pouze špatně vyznělo. Asa Dotzler si při té příležitosti porovnal zásady ochrany soukromí Google a Bingu a vyšlo mu, že z pohledu uživatele jsou ty u Bingu lepší. Sám prý na základě těchto informaci raději přešel na Bing a nabídl uživatelům odkaz, jak mohou ve Firefoxu změnit vyhledávání z Google na Bing.

Tolik konec pohádky, z které opět novináři udělali jednu velkou kachnu. Na závěr ještě jedna krátká výzva. Vážení novináři, zkuste si opisované informace ověřovat a přemýšlet nad nimi. Nejen u nás, ale i ve světě to zjevně mnoho z vás nedělá, což je škoda. Pokud byste si rádi nějakou informaci ověřili, můžete se obrátit na nás, případně na můžete oficiálně dotázat na vyjádření Mozilla Europe.

Aktualizace: Tvůrci vyhledávače Bing na tuto zprávu zareagovali po svém a na titulní stránce začali zobrazovat obrázek pandy červené, která je maskotem Firefoxu.

Titulní stránka Bingu s logem Firefoxu

Přečtěte si také

7 odpovědí

Přidat komentář

  1. Rom napsal(a) :

    bulvár,televize atd. všechno je to jedna pakáž,ale myslím, že bez nich by to taky nešlo 😀

    Odpovědět

  2. Qwer napsal(a) :

    Dohoda mezi Mozillou a Googlem (o výchozím vyhledávači) stále platí do roku 2011. Pak uvidíme zda budou důležitější zásady nebo peníze, každopádně oba ti pánové by měli lépe vážit slova, protože ani u jednoho to není jednoduché oddělit osobní názor od dalších názorů a na nezkušeného čtenáře různých článků to pak může působit i tak, že Mozilla prodala jejich soukromí, protože souhlasila s dohodou, která vlastně podle názorů Dotzlera narušuje soukromí. Nakonec pověstný třetí se může jen smát a zaslouženě. Co jiného se Asa Dotzler očekával? Nebo je snad tak nezkušený, tom se snad ani nedá věřit. Každopádně jak to (ne)prospělo Mozille? Jediný Bing je vítězem téhle show. Získal zajímavou a levnou reklamu.

    Odpovědět

  3. Root napsal(a) :

    No právě… jednalo se o standardní novinářkou kachnu, ale přesto se to od novinářů dalo čekat. Dotzler by měl opravdu lépe volit slova. Přinejmenším si mohl odpustit tu reklamu pro největšího konkurenta společnosti, která ho nepřímo financuje, rep. Mozillu. Měl říct něco na způsob, že s názorem E. Schmidta nemůže souhlasit a že způsob jak zpracovává Google osobní data se mu jeví jako neoptimální nebo nevhodný s ohledem na soukromí uživatelů, a že doufá ve zlepšení, protože to není reklama o kterou by měl Google stát obzvlášť, když to tuto společnost znevýhodňuje v konkrečním boji.

    Nikdo od něj nečekal, že bude nekritický vůči Google, ale co má za smysl dělat reklamu jednomu vyhledávači. Asi chtěl bodnout, tam kde to bude Google bolet nejvíc a vypíchl největšího konkurenta, ale tak devalvoval celí problém. Pokud nedoufám v budoucnu ve spolupráci s Microsoftem, třeba bude Bing výchozím vyhledávačem budoucího Firefoxu. Proto není hlavní zprávou “Dotzler bojuje za právo na soukromí”, ale Dotzler (Mozilla) dělá reklamu zdarma pro Bing… jak laciné… hodné laciné značky, ne spol. Mozilla 🙁 a to dokonce, i když je to pouze jeho osobní názor, protože to není názor někoho, je to osobní názor ředitele komunitního vývoje Mozilly, který když neumí lépe volit slova, tak to škodí i Mozille.

    Odpovědět

  4. Ondřej Brablc napsal(a) :

    Tak si to jeste dosadte do kontextu Google Public DNS – nejenomze Google uz zna vase emaily, co hledate na internetu, a na ktere stranky s Google AdSense a Google Analytics chodite – ted bude znat uz uplne vsechno.

    A kdyz zazni varovny hlas, tak ho proste ukricime.

    Odpovědět

  5. Case napsal(a) :

    Asi mám nějakou jinou představu o významu termínu “doslovně”, ale v tom rozhovoru, co jsem viděl já, řekl Schmidt DOSLOVNĚ něco docela jiného, než tu autor zmiňuje, a to konkrétně “Když děláte něco, o čem by druzí neměli vědět, možná byste to v první řadě vůbec neměli dělat.”

    V příspěvku, který odsuzuje kachny a pochybné novinářské postupy, mi to přijde jako poměrně slušný FAIL…

    Odpovědět

  6. Pavel Cvrček napsal(a) :

    [5] Díky za připomínku. To slůvko “doslovně” tam skutečně nepatřilo.

    Odpovědět

  7. Izak napsal(a) :

    No to ze M$ neco pise, jeste neznamena, ze je to pravda.

    Odpovědět

Přidejte svůj komentář