Rubriky: Mozilla

Mozilla chystá nový brand Firefoxu

Mozilla po představení Firefoxu Quantum mění brand samotného Firefoxu. Na svém blogu zveřejnila dva možné nové brandy, v tuto chvíli pouze zjišťuje, zda se uživatele stotožní alespoň s jednou z variant.

Mozilla změnu odůvodňuje stále se vyvíjejícím světem, který požaduje stále nové a velké změny. Poslední, menší úpravu loga Firefoxu provedla před dvěma lety, tentokrát se však chystá změnit celý brand Firefoxu.

Dvě možné varianty nového brandu Firefoxu

Mozilla nový brand vytváří v rámci Open Design standartu, který už dlouho zastává, ten také nedávno použila u loga samostatné společnosti.

Mozilla se snaží lehce odpoutat od lišky zatočené v zeměkouli, která je dlouhá léta přímo v logu Firefoxu, ale určitě se jí nechce kompletně zbavit. Obě varianty stále obsahují lišku v logu.

V čele nového brandu je samozřejmě logo Firefoxu

První vlna názorů od komunity však říká, že logo Firefoxu z první varianty připomíná logo GitLabu, proto je v tuto chvíli oblíbenější druhá varianta. Mozilla se komunity ptá, co si představí pod pojmem „Firefox“. Většině z nich se vybaví liška, který symbolizuje prohlížeč, který Mozilla vyvíjí. Rebranding by měl zlepšit prezentování prohlížeče v marketingových kampaních.

Mozilla nezapomněla také na další druhy Firefoxu, jako je např. Firefox Nightly a Firefox pro vývojáře

Změna se ale nedotkne pouze Firefoxu, jelikož Mozilla v tuto chvíli má i mnoho dalších projektů. Důvodem změny také může být příprava brandu pro kompletně nové projekty, které Mozilla připravuje.

Mozilla si samozřejmě připravila i náhledy, jak by mohl nový brand vypadat v praxi. Rebranding by ráda Mozilla provedla během několika měsíců, ale mnozí z vás určitě ví, že změna brandu není lehký proces, obvlášť u takto velké společnosti.

Aktuální návrhy určitě nejsou finální podoby nového brandu. Minule při výběru loga samotné firmy Mozilla zvolila úplně odlišnou variantu, než tu, kterou představila jako první. Do komentářů nám napište, zda by jste uvítali změnu nebo je aktuální brand pro vás vyhovující.

7 komentářů k článku “Mozilla chystá nový brand Firefoxu”

  1. Charla napsal(a)

    Varianta číslo dvě má rozhodně hezčí lištičky, které budou patrně sloužit jako logo firefoxu. Ve variantě jedna to spíš připomíná rozpitou olejovou skvrnu. Nicméně vzhledem k tomu, jak víc a víc lidí utíká k Chrome a dalším alternativám, tak si myslím, že logo opravdu není to nejdůležitější, do čeho by Mozilla měla investovat energii. Bojím se, abychom jednou nevzpomínali na „dnes“ již zaniklý prohlížeč.

  2. Shar napsal(a)

    JJ, jak už tu někdo psal při předchozí změně loga, která nebyla tak dávno:
    Když se nic jiného nedaří, budeme se věnovat logu a marketingu, abychom ty neúspěchy zakryli :-D.

    Nové logo jim rozhodně podíl nezvedne a je to plýtvání energií tam, kde to absolutně není potřeba.

  3. Já,ty,oni napsal(a)

    Mozilla neví co s prachama. OMG.

  4. Mluvící toustovač napsal(a)

    A kde je zprávička o tom, že dnes vyšel Thunderbird 60? Ten má taky nové ikonky 🙂

  5. Ladislav Strnad napsal(a)

    Barevně jsou ty obrázky pěkné. Ale čumět na mně z monitoru tohle nemusí. Jsem spokojenej s klasikou. A jak uvádí předřečník – stále víc uživatelů pošilhává po Chrome a dalších alternativách, tak se taky rozhlížím. Zatím jen rozhlížím. Na stolním PC se mi omylem aktualizoval FF na verzi 60. Neštěstí. Celý den jsem dělal downgrade. Na pracovním noťasu jsem naštěstí stačil zakázat aktualizace. Víte, mně to připadá, že vývojáři FF dělají i melouchy. Nebo obráceně. Ti co zprasili internetbanking spořce a obchodní bance možná jako melouch vyvíjí ve volném čase FF.

  6. lukaš napsal(a)

    mnetoje jedno ale mozilla by sa hlavne mala zamerat na nišiu spotrebu ram lebo toje hrozne ked mam otvorenich niekolko kariet v 1 okne hranica zaplnenia sa bliži k 100

  7. Ludek napsal(a)

    „Mozilla změnu odůvodňuje stále se vyvíjejícím světem, který požaduje stále nové a velké změny.“

    To je jediný důvod? Fakt to stojí za to?