Firefox 5 opraví implementaci WebGL

Mozilla Security Blog informuje o nalezené chybě v implementaci WebGL ve Firefoxu 4. WebGL je technologie, která umožňuje bez externích zásuvných modulů zobrazovat v prohlížeči 3D grafiku. Nalezená chyba umožňuje za určitých okolností udělat snímek obrazovky a webovou stránkou jej získat. Chyba je již opravena a její oprava bude součástí Firefoxu 5, jehož vydání je naplánováno na příští úterý.

Ačkoliv není veřejně k dispozici kód pro zneužití a nehrozí tak reálné nebezpečí, můžete si WebGL v prohlížeči zakázat. Jednoduše přejděte na konfigurační stránku about:config, na ní nalezněte předvolbu webgl.disabled a nastavte její hodnotu na true. Stejná skupina, která objevila tento problém, již dříve objevila bezpečnostní mezeru ve specifikaci WebGL, která vyústila v zakázání načítání textur z jiných domén.

Jak je dále zmiňováno, Context (skupina stojící za objevením chyby) nalezené problémy hlásí Mozille, která je pak dále reportuje vývojářům Chrome. Spolupráce je prý na velmi dobré úrovni.

Společnost Microsoft objevenou chybu využila k výpadu proti WebGL, které je z jejího pohledu nebezpečné. Microsoft se již delší dobu vůči WebGL vymezuje a na rozdíl od ostatních tvůrců prohlížečů jej nechce implementovat. Jeff Muizelaar to zas vidí jinak a zmiňuje, že výhrady, které Microsoft vůči WebGL má, by měl správně mít i vůči některým částem zásuvného modulu Silverlight 5 od stejné společnosti. V komentářích pak padla zmínka i o Flashi.

Přečtěte si také

Jedna odpověď

Přidat komentář

  1. panther7 napsal(a) :

    Vydání Firefoxu je plánováno na příští úterý? Vždyť je dostupný už od včerejška: ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/5.0/win32/cs/Firefox%20Setup%205.0.exe

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *