Firefox u nás dle SPIRu získává na popularitě

SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu v ČR) vydalo tiskovou zprávu o tom, jak u nás uživatelé tráví čas na internetu. Výzkum formou dotazníků zpracovala společnost Mediaresearch a mimo jiné je v něm uvedeno, že podíl Firefoxu vzrostl. Zatímco v třetí fází výzkumu (únor 2009) byl jeho podíl v domácnostech 28 %, ve čtvrté fázi výzkumu (červen 2009) to bylo již 33 %. Ve firemním prostředí je podíl Firefoxu výrazně nižší, ale i zde vzrostl z 18 % na 23 %.

Zveřejnění těchto informací je určitě zajímavé, protože reprezentativní informace o podílech prohlížečů u nás nebývají zveřejňována příliš často. Občas jsou dostupná ve formě tiskové zprávy Navrcholu.cz (poslední data z ledna) a stabilně je zveřejňuje Toplist. Měření od zahraničních služeb, pokud jsou čas od času zveřejňována, nebývají většinou pro Českou republiku příliš smysluplná.

Přečtěte si také