Česká Mozilla na Telegramu


Na všech akcích Mozilly, kde jsem za poslední dva roky byl, i linuxových konferencích tady v Čechách se vždy používala ke komunikaci aplikace Telegram. Nezřídka ji používáme i mezi sebou ohledně Mozilla.cz. A tak jsme se rozhodli vytvořit českou veřejnou skupinu na adrese https://t.me/MozillaCZ/ – můžete si tam pokecat s námi i s ostatními uživateli Firefoxu a Thunderbirdu.

Stále zatím platí, že pro řešení problémů s aplikacemi je preferovaným místem podpora.

Přečtěte si také

12 odpovědí

Přidat komentář

  1. Fan SM napsal(a) :

    Na konci je napsáno, že pro řešení problémů s aplikacemi je preferovaným místem [podpora], ale na uvedeném odkazu není SeaMonkey.

    Odpovědět

    1. Michal Stanke napsal(a) :

      Fan SM: SeaMonkey je speciální případ a zkusit Telegram bude v případě problému asi lepší, i když… Můj velmi optimistický odhad je do 1000 českých instalací celkem, takže bude těžké najít jiného uživatele, který poradí, kdekoliv.

    2. Michal Stanke napsal(a) :

      Fan SM: Ještě doplním, že SeaMonkey je mezi ostatními produkty v případě, že se rozhodnete na podpoře položit otázku. Dovede vás to na Mozilla Discourse, kde už se ale přes rok nikdo na nic nezeptal.

    3. MiK napsal(a) :

      SeaMonkey používám od samého začátku. Když budete cokoliv potřebovat, pingněte mě v té skupině na Telegramu a já dříve či později odpovím. I kdyby to byla odpověď ve stylu „zkusíme tenhle obsolete klíč v about:config a třeba to něco udělá“. 🙂

  2. Fan SM napsal(a) :

    Žádné ostatní produkty na stránkách podpory nejsou. Tam je: 1) Firefox, 2) Firefox for Android, 3) Firefox pro iOS, 4) Firefox OS, 5) Firefox Focus, 6) Thunderbird, 7) Firefox Rocket a 8) Webmaker. Nic jiného. Žádná rubrika „Ostatní produkty“.
    Když se do vyhledávacího políčka zadá: „SeaMonkey“, tak člověk dostane výstup: „Pro výraz Seamonkey nebyly v jazyce Čeština nalezeny žádné výsledky.“
    Na Mozilla Discourse nevidím žádný odkaz. Takže když je prostor pro podporu SeaMonkey tak ukrytý, tak se nelze divit, že se tam „přes rok nikdo na nic nezeptal“. Jak také mohl, že?
    Vždyť to je jako ve Stopařově průvodci po galaxii:
    „Ale pane Dente, ty plány byly přístupné na místním plánovacím úřadě tři čtvrtě roku. Ty plány byly vyvěšeny…“
    „Vyvěšeny? Musel jsem je nakonec jít hledat do sklepa.“
    „Tam je oddělení, kde je vyvěšují.“
    „S baterkou.“
    „Asi byl zrovna výpadek proudu.“
    „A schody zřejmě taky vypadly.“
    „Podívejte se, našel jste to oznámení nebo ne?“
    „Ale jo, našel. Na dně zamčené registračky, a tu vecpali na zrušený záchod a na dveře dali ceduli Pozor, leopard!“

    Odpovědět

    1. Michal Stanke napsal(a) :

      Fan SM: „v případě, že se rozhodnete na podpoře položit otázku“ znamená v menu nahoře „Položit otázku“. Tam odkaz je.

      Nezájem o SeaMonkey byl dlouhodobý, ale vezmu to tedy od lesa. Do dubna 2016 byla podpora na českém komunitním fóru (viz zprávička). Pro SM tam byl cca jeden příspěvek za měsíc, nenašel se ale žádný uživatel SeaMonkey, který by odpovídal a radil, takže to končilo většinou odpovědí jak je to ve Firefoxu. Po uzamčení tam byla informace o přesunu na SUMO a české fórum na Discourse.

      Od července komunitní fórum neběží, ale archivoval jsem ho do archive.org, takže se můžete podívat, jak to tam vypadalo mezi dubnem ’16 a červencem ’17.

      Články nápovědy pro SeaMonkey, které by se daly lokalizovat, projekt nikde nemá. České co jsem zapojený v projektu neexistovaly. Něco se dá asi najít na https://www.seamonkey-project.org/doc/, ale jedině v angličtině bez podpory lokalizace.

  3. Fan SM napsal(a) :

    A za ten prostor, kde je podpora těch různých firefoxů, Thunderbirdu atp., se platí? Nebo je tam nějaké jiné omezení? Proč tam SM nemůže být spolu s nimi? Proč je SM vystrčeno nebo spíš odstrčeno od ostatních? Na dřívějším fóru počet otázek drasticky klesl, protože bylo fórum přesunuto z ještě dřívější domény (tuším startzilla.cz). Ale stejně kvantita (počet otázek) a kvalita jsou dvě různé věci, takže co na tom, že tam nebylo moc otázek?
    A dokonce i když někdo odpoví, že: „ve Firefoxu je to takto“, tak aspoň se má člověk od čeho odpíchnout a může mu to pomoci problém v SM identifikovat a najít správné řešení pro SM a podělit se s ostatními.
    Když se koukám na archivované fórum, tak tam je v rubrice SM 164 témat, kdežto v rubrice Firefox pro Android jen 97 témat. Takže fakt nechápu, proč byla rubrika SM zrušena (nezavedena v novém systému).
    Proč tam máme „Firefox Rocket – mobilní prohlížeč pro Indonésii“? Schválně jsem si ho rozklikal, moc témat tam není.

    Odpovědět

    1. Michal Stanke napsal(a) :

      Fan SM: Proč SeaMonkey nepoužívá pro podporu SUMO se musíte zeptat jich. Je to samostatný projekt. https://www.seamonkey-project.org/about#contact

  4. Fan SM napsal(a) :

    To je patrně nějaká novinka, před tím 1,5 rokem se takový argument (že to nechtějí vývojáři SM) neuváděl: „Bohužel na novém fóru není prostor pro podporu balíku SeaMonkey ani diskuse ohledně projektu Mozilla.cz nebo české lokalizace. Pro ně jsme našli nové místo na Mozilla Discourse.“
    https://www.mozilla.cz/zpravicky/prestehovali-jsme-podporu-na-server-podpora-mozilly/
    V diskusi žádná nadšená odezva na nový způsob podpory nebyla. A v případě SM se toto řešení vyloženě neosvědčilo. Nikdo tam nekouká, takže si uživatelé vzájemně pomáhat nemohou. Čili přesně tak, jak tam psal jeden uživatel: „nejhorší varianta může být ta, že se fórum (je to vůbec ještě fórum?) umrtví… Přestanou se pokládat dotazy – přestanou chodit aktivní uživatelé – poljos a další…“

    Odpovědět

    1. Michal Stanke napsal(a) :

      Fan SM: Nic takového jsem neřekl. SM je samostatný projekt z velké míry mimo Mozillu. Nezvládám sledovat všechno, takže nevím, proč tam SM není, ale lidi okolo SM to vědět budou. Můžu vám to zkusit zjistit.

      Celá Mozilla.cz je komunitní projekt uživatelů, kteří chtějí přidat pomocnou ruku (a já jsem jeden z nich). Přesun na současné řešení byl částečně z nutnosti, kdy nebyla kapacita starat se o stále se rozbíjející fórum, a ostatní s tím souhlasili. Nebo abych to uvedl na pravou míru, všechny, kdo v té době na fóru odpovídali, jsem s tím nápadem obeslal už v prosinci a opakovaně jsem se jich od té doby až do dubna ptal na názor. Dostal jsem možná dvě odpovědi, žádnou nesouhlasnou.

      Po přesunu jsme dali na staré fórum plno informací a odkazů na nové místo, takže kdo fórum znal nebo se tam dostal jakkoliv jinak, věděl, kam dál. Nic to ale nemění na tom, že nikdo okolo Mozilla.cz SM nepoužíval. Tak to bylo už před přesunem fóra. Nemělo smysl předstírat, že SM rozumíme, nebo kvůli tomu celý přesun fóra zablokovat. Nejsou lidi a nic se na tom od té doby nezměnilo, snad kromě toho, že se letos v únoru našla nová duše na údržbu alespoň překladů.

      Za celou dobu jste první, kdo se podpory SeaMonkey nějak dožaduje. V tuhle chvíli se můžete zeptat v části pro Firefox, jak by se něco udělalo ve Firefoxu. Nebo na nějakém cizojazyčném fóru. Možná někdo z přihlášených lidí na Telegramu bude znát odpověď. Já vám dokážu maximálně zjistit, proč SeaMonkey nemá stejné místo pro podporu s Firefoxem, když budete chtít. Dokonce pokud byste měl zájem řešit dotazy uživatelů SeaMonkey, můžeme pro to najít vhodné místo. Nejlepší kontakt na mě je Telegram, můžete napsat i e-mailem, nebo osobně na našem setkání v Brně nebo se stavit na OpenAltu, kde máme stánek.

  5. Fan SM napsal(a) :

    Děkuji za odpověď. Vážím si jí, ale nesouhlasím s některými věcmi v ni uvedenými. Když se totiž kouknu do diskuse pod tím příspěvkem, tak tam ohlas k přesunu vůbec nebyl vstřícný. Vlastně ani jednomu ze všech čtyř přispěvatelů se ten přesun nelíbil. Takže asi nebyli osloveni ti praví. Fórum mělo tu výhodu, že si uživatelé mohli vzájemně radit. Nemusel jste to dělat právě Vy. Po tom přesunu se drasticky snížila šance na to, že se najde někdo, koho to chytne a začne odpovídat a vypracuje se na odborníka na SM. Ale když jste takhle SM odsunuli z očí, tak SM postupně sejde i z myslí.

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *