Konec Firefox Hello


Služba Firefox Hello a její integrace ve Firefoxu umožňovala přímé sdílení panelů a společné prohlížení webu. Poprvé se objevila s označením beta už ve verzi 34 v prosinci roku 2014. Zpočátku umožňovala pouze videohovory, později přibyla podpora chatu, aby jej vzápětí rozšířila funkce pro společné prohlížení webových stránek.

firefox-hello-45-2

Počínaje Firefoxem 45 byla integrace Hello vyjmuta do systémového doplňku, který je součástí instalace. Přínosem byla možnost Hello aktualizovat nezávisle na samotném prohlížeči, ale ani to službě nepomohlo přilákat větší počet uživatelů. I když do poslední chvíle pracovala Mozilla na velké aktualizaci, která by mimo jiné umožnila skupinové hovory, rozhodla se Hello z Firefoxu zcela odstranit. Stane se tak za 6 týdnů s vydáním Firefoxu 49. Přesné důvody zatím oficiálně zveřejněny nebyly.

Přečtěte si také

9 odpovědí

Přidat komentář

  1. Karel napsal(a) :

    Osobně jsem tuto funkci nikdy nepoužil. Z důvodu, že nejde jednoduchým způsobem zakázat, musím instalovat https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/disable-hello-pocket-reader/?src=api . Ano, nazývám to taky bloatwarem.

    Odpovědět

    1. Michal Stanke napsal(a) :

      Můžete použít i předvolby loop.enabled a extensions.pocket.enabled;false.

  2. Calvin napsal(a) :

    Tohle byl zbytečný balast…

    Odpovědět

  3. JohnS napsal(a) :

    Ač jsem Firefoxu věrný, poslední dobou se mi zdá, že se v Mozille zaměřujou na zbytečnosti místo důležitých věcí.
    Firefox už delší dobu vlastní jedno z nejnižších html5 skóre. Podpora YouTube při začátku 60fps videí a html5 přehrávače přišla docela pozdě, a mohl bych pokračovat.
    Firefox Hello bych opravdu viděl jen jako doplněk a ne jako něco, co by mělo být dodáváno k prohlížeči ve výchozím nastavení.

    Odpovědět

    1. Michal Stanke napsal(a) :

      Snad proto jde Hello pryč.

  4. JohnS napsal(a) :

    Jenže on nikdy neměl být prioritou. Poslední dobou jenom všude čtu, jak v Mozille pracujou na něčem “převratném” a několik měsíců potom čtu, jak to zruší. Měli by se zaměřit na “dohnání” konkurence a potom možná vkládat úsilí a náklady na podobné “dodatky”.

    Odpovědět

    1. Michal Stanke napsal(a) :

      Úplnou prioritou Hello nikdy nebylo.

  5. mrx napsal(a) :

    Mělo to dobrý potenciál a mohlo to být dost užitečné. Bohužel to zpracovali blbě a zaměřili se na špatnou cílovku, která používá originální a lepší Skype, který je už taky na webu. Mě by se líbil jednoduchý vestavěný chat, který vygeneruje unikátní ID a přes něj se spojím například s někým z diskuze na webu, abych si s ním nemusel psát vzkazy přes osobku atd., a bez nutnosti videa jako to bylo v Hello. Rychlost, anonymita a jednoduchost. Místo toho udělali těžkopádný vykastrovaný Skype od Telefoniky.

    Odpovědět

  6. Shar napsal(a) :

    Na komentáři uživatele mrx něco bude :-). Nabízí toto někdo? Mám pocit, že snad nikdo… Takže potenciální díra na trhu. Jestli máte Michale nějaké kontakty, zkuste to neformálně navrhnout :-).

    Odpovědět

Přidejte svůj komentář