Nastavení schránky Volný.cz v e-mailovém klientu Thunderbird


Aktualizace 28. 2. 2017 16:50: Problém byl opraven, níže uvedený postup už pro schránku Volný.cz není potřeba. 🙂

E-mailová schránka na serveru Volný.cz byla moje první, kterou jsem si založil. O to víc mě mrzí, že kvůli chybě na serveru nejde v Thunderbirdu pohodlně nastavit. Proto jsem napsal tento návod a doufám, že brzy nebude tento postup potřeba a Volný.cz, respektive Centrum.cz, které schránky provozuje, chybu opraví.

Při prvním spuštění Thunderbirdu se otevře dialog pro nastavení e-mailové schránky s nabídkou nastavení existujícího účtu. Pokud už Thunderbird máte nastavený a chcete schránku přidat jako další účet, vyberte v hlavní nabídce Soubor > Nový objekt > Existující poštovní účet. Do otevřeného okna zadejte své jméno, e-mailovou adresu u Volný.cz a heslo a klikněte na tlačítko Pokračovat.

V tuto chvíli se Thunderbird pokusí připojit na server Volný.cz pro zjištění nastavení vaší schránky (na doméně autoconfig.volny.cz) a nastává potíž. Server na uvedené adrese nefunguje a spojení sice umožní navázat, ale nastavení vaší schránky nepošle a ani spojení neuzavře. Prostě nechá Thunderbird čekat. Proto klepněte na tlačítko Ruční nastavení a zadejte údaje sami podle tohoto článku nápovědy.

Teď už stačí kliknout na tlačítko Znovu otestovat a pak Hotovo. Thunderbird vaši schránku Volný.cz úspěšně nastaví a můžete si přečíst své e-maily nebo začít psát.

Zmíněná chyba s automatickým nastavení schránky existuje minimálně 10 měsíců, ale ač se snažím sebevíc, nepodařilo se mi z podpory Centrum.cz dostat rozumnou odpověď, natož je dotlačit k nápravě. Pokud chcete zkusit věc popostrčit, napište jim prosím také a klidně se odkažte na bug 1253334, pod kterým se snažím celou věc už asi na šestý pokus řešit. Nezalekněte se, pokud se chat podpory na první pohled odpojí. Další formulář nabízí dotaz zaslat e-mailem. Do této pasti, kdy byl chat buď přetížený dotazy nebo se se mnou už nechtěl nikdo bavit, jsem také spadl.

Přečtěte si také

3 odpovědi

  1. Ondřej napsal(a) :

    Toto mi napsali (e-mailem):

    Dobrý den,
    informace o této komplikaci byla předána na vývojové oddělení. Bohužel informace o postupu žádné nemáme. Pro manuální nastavení naleznete údaje zde: http://napoveda.centrum.cz/index.php?/Knowledgebase/Article/View/12/1/

    S pozdravem

    Radovan Kudláček
    Helpdesk portálu Centrum.cz

    1. Michal Stanke napsal(a) :

      Díky za info. Já jsem dostal v listopadu něco podobného:

      Dobrý den,
      momentálně čekáme na informace od techniků.

      Od té doby jsem se snažil minimálně dvakrát zjistit, jak to pokračuje, a bohužel už mi vůbec neodpověděli.

  2. Michal Stanke napsal(a) :

    Výborně, už je to opraveno!